menu
Ostatnio w DataForge

DataForge realizuje pełny zakres usług związanych z promocją Twojej firmy w Google. Kampanie reklamowe wsparte profesjonalnym zapleczem analitycznym. Wszystko w przystępnych cenach. czytaj całość >>

Nowi klienci prosto z kieszeni

 

Nowi klienci prosto z kieszeni

Spersonalizowana reklama mobilna kluczem do sukcesu

Lśniące ekrany smartfonów i tabletów to widok, od którego trudno dziś uciec. Żyjemy w ciągłym biegu - kroku dotrzymać muszą nam informacje, sprzęt, a nawet reklama. To już nie reklamowe bilbordy mijane po drodze, a wyspecjalizowane strony mobilne przyciągają i zatrzymują uwagę klientów. Eksperci z RTB House sprawdzili, co decyduje o skuteczności takiej reklamy.

Smartfony i tablety sojusznikiem skutecznej reklamy

Marzenie marketerów sprzed lat - indywidualnie dostosowana reklama w domu, pracy i podczas popołudniowego relaksu - właśnie nabrało realnych kształtów. Urządzenia mobilne nie tylko zrewolucjonizowały dostęp do Internetu, ale i nasz codzienny kontakt z przekazem reklamowym. Szacuje się, że już 71 proc. wszystkich odwiedzin sieci odbywa się za pomocą sprzętów takich jak smartfony czy tablety. To wielka szansa, by dotrzeć do większej grupy klientów i zoptymalizować koszty kampanii reklamowych. Tendencję tę potwierdzają analizy średniego CTR (wskaźnik dotyczący relacji pomiędzy liczbą kliknięć a wyświetleń) reklam przeprowadzone przez RTB House w blisko 40 - krajach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń. Podczas gdy w przypadku komputerów wskaźnik CTR majaczy gdzieś w okolicach 0,73 proc., dla urządzeń mobilnych jest to średnio 0,84 proc. na smartfonach i 0,87 proc. na tabletach. Oznacza to, że spersonalizowana reklama nie tylko lepiej działa, ale i intensywniej angażuje konsumenta - a to wiedza bezpośrednio przekładająca się na osiągnięcie pożądanych efektów.

Więcej znaczy lepiej

Najwyższym CTR wykazały się te reklamy, w których liczba ofert promowanych na banerach wynosiła aż 12 jednostek. Badania wykazały, że im większa ilość ofert prezentowanych na banerze, tym wzrasta zainteresowanie potencjalnych konsumentów. Według analiz RTB House, reklamy wyróżniające się ilością prezentowanych przedmiotów, sprawdziły się zarówno w przypadku smartfonów, jak i tabletów. Zawiodła za to skromność - RTB House podkreśla, banery przedstawiające 5 lub mniej produktów klikały się aż 6 - krotnie gorzej od bogatszych w treść ofert. Chaos ponad przejrzystością? Nie do końca. Eksperci RTB przekonują, że sekret licznej kreacji kryje się w możliwościach - dzięki zwiększonej liczbie ofert jesteśmy w stanie pokazać konsumentowi nie tylko te produkty, którymi był już wcześniej zainteresowany, ale i zupełnie nowe propozycje, na które wcześniej mógł nie zwrócić swojej uwagi.

Wielkość formatu ma znaczenie

Na efektywność realizowanej w sieci reklamy wpływa także wielkość samego banneru. RTB House pod lupę wzięło trzy najpopularniejsze formaty : 300x250, 320x100 oraz 320x50 pikseli. Efekt? Największą klikalnością odbiorców cieszył się największy rozmiar banneru. Eksperci wynik tłumaczą wielkością ekranów urządzeń mobilnych - im mniejsza powierzchnia wyświetlania, tym większą uwagę przyciąga bardziej rozbudowana reklama. Badania RTB House to ważna informacja szczególnie dla nieprzekonanych do mobilnych technologii inwestorów. W smartfonach i laptopach kryje się siła - siła szybkiego dostępu do Internetu, możliwości natychmiastowego zakupu, czy łatwego wyszukiwania informacji. Warto ten potencjał docenić i zaplanować kampanię reklamową z uwzględnieniem działań w kanale mobilnym - tak, aby sławetne "tu i teraz" odpłaciło się natychmiastowymi wynikami.

 
Zdjęciami po większą sprzedaż

Jedno kliknięcie. Tyle wystarczy, by zdjęcie o dowolnie wybranej tematyce - do wypadu do restauracji, po katalogową fotografię produktu - znalazło się w serwisie zrzeszającym aż 500 milionów zaangażowanych odbiorców. Portal Social Media Now apeluje czytaj więcej >>

Google kontra agresywne reklamy

Google mówi stop i zapowiada uporządkowanie sieci w kwestii agresywnych bannerów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. czytaj więcej >>

Zawartość cnb_search
Zawartość cnb_user
Zawartość cnb_mail
Zawartość cnb_call