Profesjonalny i skuteczny audyt to nie tylko raport zainstalowanych aplikacji, ale również szereg innych ważnych elementów. Jednym z nich jest sprawdzenie czy nabywca właściwie dokonał rejestracji oprogramowania i w efekcie nabył pełne prawa do ich legalnego użytkowania. Innym, ważnym elementem audytu oprogramowania jest wprowadzenie porządku w oprogramowaniu, tak aby osoba odpowiedzialna za oprogramowanie w firmie miała pewność, że ilość programów odpowiada rzeczywistemu zapotrzebowaniu oraz, że programy są optymalnie wykorzystywane przez użytkowników.
Korzyści z przeprowadzenia audytu to m.in.:
Zakres audytu:
Optymalizacja odbywa się wewnątrz kodu strony i polega na usprawnianiu źródła strony, w taki sposób by zawierał niezbędne i specyficzne fragmenty kodu, pomagające w poruszaniu się po witrynie, indeksowaniu wszystkich jej podstron jak i wyróżnianie odpowiednich słów kluczowych, które są na stronie szczególnie powiązane z tematyką serwisu.
Optymalizacja kodu witryny polega na przejrzeniu kodu serwisu pod kątem znajdujących się w nim słów kluczowych, po których szukać nas mogą potencjalni internauci. Usprawnienie nawigacji wewnątrz naszej strony również jest bardzo ważną kwestią, gdyż skutkuje tym, że zarówno użytkownicy jak i roboty sieciowe mają prosty i szybki dostęp do odległych elementów naszej witryny.
Po dokonaniu optymalizacji kodu można przystąpić do optymalizacji treści zamieszczonych na danej stronie internetowej, oczywiście znowu zgodnie z raportem z audyt SEO. Oczywiste jest, iż muszą być one wartościowe dla użytkowników, ale jest jeszcze klika innych kwestii, na które należy zwrócić uwagę. Treść powinna być unikalna, związana z tytułem strony oraz zawierać słowa czy też frazy kluczowe, na które się pozycjonujemy. Przy ich stosowaniu należy jednak zachować umiar, gdyż nie chodzi o to, by naszpikować nimi naszą witrynę. Przesada zmniejszy czytelność treści i bynajmniej nie przyczyni się do osiągnięcia zamierzonego efektu. Specjaliści twierdzą, że frazy, na które się pozycjonujemy nie powinny stanowić więcej niż 5% całego tekstu. Musimy pamiętać także o tym, że istotna jest kolejność, z jaką słowa kluczowe pojawiają się w tekście. Im wyżej są one umieszczone tym większą wartość przypisują im roboty sieciowe. Warto także dokonać podziału dłuższych stron na kilka mniejszych, bowiem niektóre roboty nie odczytują całego tekstu. Przy optymalizacji treści strony należy również zwrócić uwagę na stosowanie nagłówków, które zwiększają jej czytelność oraz wyróżników, takich jak pogrubienia czy kursywa.
Kolejnym istotnym elementem poddawanym optymalizacji jest grafika zamieszczona na stronie internetowej. Optymalizacja w tym przypadku może być prowadzona pod kątem wagi plików bądź też bezstratnej kompresji zapisu grafiki na potrzeby sieci internetowej. Warto zastosować się do kilku praktycznych wskazówek, które pozwolą na pełne zoptymalizowanie obrazów. Zaleca się między innymi:
Elementem podlegającym optymalizacji są także słowa kluczowe tutaj audyt SEO może znowu pomóc określając pod jakimi grupami słów warto się promować. W tym wypadku chodzi o to, by roboty sieciowe wiedziały, które wyrażenia są dla nas najważniejsze i rozumiały ich strukturę. Konieczne jest określenie, jakie frazy wpisane przez użytkowników Internetu mają prowadzić na naszą stronę. Słowa kluczowe muszą odzwierciedlać zawartość naszej witryny i nie być zbyt ogólne. Dobierając słowa kluczowe należy zwrócić uwagę także na ich konkurencyjność, gdyż ma ona bardzo duży wpływ na trudność pozycjonowania. Najprostszym sposobem jej kontroli jest wpisanie określonej frazy w wyszukiwarce, a następnie sprawdzenie jak wiele wyników uzyskaliśmy. Kiedy już zdecydujemy się na wybór określonych fraz należy zamieścić je w tekstach, trzymając się wspominanej już zasady umiaru, oraz w znacznikach. Tytuły muszą pasować do treści, które zostały zamieszczone na danej stronie oraz informować o jej zawartości. Powinny być one unikalne i niezbyt długie.
Warto zadbać także o optymalizację linków wewnętrznych, po to, aby roboty sieciowe oraz użytkownicy mogli swobodnie przemieszczać się po naszej witrynie. Linki powinny mieć formę tekstową i prowadzić tylko do stron, na których nie ma błędów bądź też w ogóle żadnej zawartości. Należy także unikać zawierania w anchorach opisów typu „kliknij tutaj” i zadbać o logiczne rozmieszczenie linków.
Zapraszamy do kontaktu. Przyjazna i profesjonalna obsługa jest do Państwa dyspozycji 7 dni w tygodniu
w godzinach 9:00 - 17:00.
Jeśli zależy Państwu na szybkiej wycenie - prosimy
przed kontaktem o wypełnienie briefu.