menu
Ostatnio w DataForge

DataForge realizuje pełny zakres usług związanych z promocją Twojej firmy w Google. Kampanie reklamowe wsparte profesjonalnym zapleczem analitycznym. Wszystko w przystępnych cenach. czytaj całość >>

Audyty i optymalizacja

Audyty i optymalizacja

Audyty oprogramowania

Profesjonalny i skuteczny audyt to nie tylko raport zainstalowanych aplikacji, ale również szereg innych ważnych elementów. Jednym z nich jest sprawdzenie czy nabywca właściwie dokonał rejestracji oprogramowania i w efekcie nabył pełne prawa do ich legalnego użytkowania. Innym, ważnym elementem audytu oprogramowania jest wprowadzenie porządku w oprogramowaniu, tak aby osoba odpowiedzialna za oprogramowanie w firmie miała pewność, że ilość programów odpowiada rzeczywistemu zapotrzebowaniu oraz, że programy są optymalnie wykorzystywane przez użytkowników.

Korzyści z przeprowadzenia audytu to m.in.:

  • pełna informacja na temat posiadanych licencji i używanego oprogramowania, uporządkowane zasobów,
  • wzrost bezpieczeństwa informatycznego firmy poprzez ograniczenie procesu nieświadomego nielegalnego użytkowania oprogramowania,
  • lepsze wykorzystanie oprogramowania i optymalizacja kosztów oprogramowania,
  • zwiększenie świadomości legalnego użytkowania oprogramowania wśród pracowników,
  • lepsza kontrola nad ilością zainstalowanego oprogramowania,
  • lepsza kontrola nad lokalizacją zainstalowanego oprogramowania – przypisanie konkretnej licencji do użytkownika,
  • podniesienie i ochrona wizerunku firmy w oczach klientów, kooperantów, pracowników,
  • zwiększenie wiarygodności firmy w oczach organów kontrolujących ze względu na posiadany certyfikat,
  • skrócenie czasu ewentualnych kontroli.

Zakres audytu:

  • Zebranie informacji o zainstalowanym oprogramowaniunarzędzia do audytu oprogramowania
  • Zebranie informacji o zakupionych licencjach
  • Zebranie informacji o potrzebach w zakresie oprogramowania
  • Zebranie informacji o rzeczywistym wykorzystaniu zainstalowanego oprogramowania do audytu oprogramowania
  • Zestawienie zebranych informacji stworzenie raportów, wdrożenie programu naprawczego polegającego na zakupach brakującego lub odinstalowaniu zbędnego oprogramowania.
  • Wdrożenie procedur zarządzania oprogramowania
  • Podpisanie odpowiednich dokumentów z pracownikami
  • Stały monitoring oprogramowania przy pomocy programu do audytu oprogramowania.

Optymalizacja odbywa się wewnątrz kodu strony i polega na usprawnianiu źródła strony, w taki sposób by zawierał niezbędne i specyficzne fragmenty kodu, pomagające w poruszaniu się po witrynie, indeksowaniu wszystkich jej podstron jak i wyróżnianie odpowiednich słów kluczowych, które są na stronie szczególnie powiązane z tematyką serwisu.

Optymalizacja kodu witryny polega na przejrzeniu kodu serwisu pod kątem znajdujących się w nim słów kluczowych, po których szukać nas mogą potencjalni internauci. Usprawnienie nawigacji wewnątrz naszej strony również jest bardzo ważną kwestią, gdyż skutkuje tym, że zarówno użytkownicy jak i roboty sieciowe mają prosty i szybki dostęp do odległych elementów naszej witryny.

Po dokonaniu optymalizacji kodu można przystąpić do optymalizacji treści zamieszczonych na danej stronie internetowej, oczywiście znowu zgodnie z raportem z audyt SEO. Oczywiste jest, iż muszą być one wartościowe dla użytkowników, ale jest jeszcze klika innych kwestii, na które należy zwrócić uwagę. Treść powinna być unikalna, związana z tytułem strony oraz zawierać słowa czy też frazy kluczowe, na które się pozycjonujemy. Przy ich stosowaniu należy jednak zachować umiar, gdyż nie chodzi o to, by naszpikować nimi naszą witrynę. Przesada zmniejszy czytelność treści i bynajmniej nie przyczyni się do osiągnięcia zamierzonego efektu. Specjaliści twierdzą, że frazy, na które się pozycjonujemy nie powinny stanowić więcej niż 5% całego tekstu. Musimy pamiętać także o tym, że istotna jest kolejność, z jaką słowa kluczowe pojawiają się w tekście. Im wyżej są one umieszczone tym większą wartość przypisują im roboty sieciowe. Warto także dokonać podziału dłuższych stron na kilka mniejszych, bowiem niektóre roboty nie odczytują całego tekstu. Przy optymalizacji treści strony należy również zwrócić uwagę na stosowanie nagłówków, które zwiększają jej czytelność oraz wyróżników, takich jak pogrubienia czy kursywa.

Kolejnym istotnym elementem poddawanym optymalizacji jest grafika zamieszczona na stronie internetowej. Optymalizacja w tym przypadku może być prowadzona pod kątem wagi plików bądź też bezstratnej kompresji zapisu grafiki na potrzeby sieci internetowej. Warto zastosować się do kilku praktycznych wskazówek, które pozwolą na pełne zoptymalizowanie obrazów. Zaleca się między innymi:

  • Przycinanie obrazów po to, aby wyświetlać tylko najważniejszą ich część;
  • Modyfikowanie rozmiarów grafiki- obrazki powinny być przygotowane w wymaganych przez szablon witryny rozmiarach;
  • Łączenie grafik w celu zmniejszenia liczby żądań HTTP;
  • Implementowanie ramek bądź tła za pomocą CSS;
  • Zastępowanie obrazów w formatach GIF i JPEG formatem PNG;
  • Wykorzystywanie kompresji obrazów;
  • Stosowanie opisów pod lub nad zdjęciami- są one ważne, gdyż szukają ich roboty sieciowe.
  • Optymalizacja słów kluczowych

Elementem podlegającym optymalizacji są także słowa kluczowe tutaj audyt SEO może znowu pomóc określając pod jakimi grupami słów warto się promować. W tym wypadku chodzi o to, by roboty sieciowe wiedziały, które wyrażenia są dla nas najważniejsze i rozumiały ich strukturę. Konieczne jest określenie, jakie frazy wpisane przez użytkowników Internetu mają prowadzić na naszą stronę. Słowa kluczowe muszą odzwierciedlać zawartość naszej witryny i nie być zbyt ogólne. Dobierając słowa kluczowe należy zwrócić uwagę także na ich konkurencyjność, gdyż ma ona bardzo duży wpływ na trudność pozycjonowania. Najprostszym sposobem jej kontroli jest wpisanie określonej frazy w wyszukiwarce, a następnie sprawdzenie jak wiele wyników uzyskaliśmy. Kiedy już zdecydujemy się na wybór określonych fraz należy zamieścić je w tekstach, trzymając się wspominanej już zasady umiaru, oraz w znacznikach. Tytuły muszą pasować do treści, które zostały zamieszczone na danej stronie oraz informować o jej zawartości. Powinny być one unikalne i niezbyt długie.

Warto zadbać także o optymalizację linków wewnętrznych, po to, aby roboty sieciowe oraz użytkownicy mogli swobodnie przemieszczać się po naszej witrynie. Linki powinny mieć formę tekstową i prowadzić tylko do stron, na których nie ma błędów bądź też w ogóle żadnej zawartości. Należy także unikać zawierania w anchorach opisów typu „kliknij tutaj” i zadbać o logiczne rozmieszczenie linków.

Szybki kontakt

Zapraszamy do kontaktu. Przyjazna i profesjonalna obsługa jest do Państwa dyspozycji 7 dni w tygodniu w godzinach 9:00 - 17:00.

Jeśli zależy Państwu na szybkiej wycenie - prosimy przed kontaktem o wypełnienie briefu.

Formularz kontaktowy

Kliknij , by potwierdzić, że nie jesteś robotem :)
query_builder redeem search work call content_cut
Zawartość cnb_search
Zawartość cnb_user
Zawartość cnb_mail
Zawartość cnb_call